Wednesday, 21 November 2012

contengan kehidupan(^_^): warkah terakhir....

contengan kehidupan(^_^): warkah terakhir....: Assalamualaikum…. ..kita sedih jika kita mencinta seseorg tp kita tak dapat milikinya..tapi kita lagi sedih jika kita mencintai seseorg ...

warkah terakhir....


Assalamualaikum….
..kita sedih jika kita mencinta seseorg tp kita tak dapat milikinya..tapi kita lagi sedih jika kita mencintai seseorg dah kita taw suatu hari nanti kita akan kehilangan nya….sy bersyukur sbb Allah mmberi peluang kpd sy untuk mencintai awk…..sy  tak kaya..tak cantik..tak pndai.serba kekurangan....tp sy mmpunyai cinta…cinta sy kpd awk ikhlas…cinta sy kpd awk kerana Allah….tp sy lemah sy selalu nagis…sy taw awk  benci bila sy nagis…awk marah sngt bila tngk sy nagis…sy perlukan pujukan bila merajuk…sy nk awk ikhlas menyintai sy…bkn sbb simpati awk terima sy…..biar lah sy sakit,menangis kerana jujur ia lbh baek dripada berbohong untk jaga hati sy….sy hanya perempuan,insan yg lemah…xmampu nk tipu dri sndri….kadang-kadang sy rasa awk jauh dari sy…kadang-kadang sy rasa awk dekat dngn sy…sy blh terima apepun keputusan awk slpas ini…sy reda awk…sy dh penat nk nagis…sy xpenah penat perjuangkan cinta sy….tp awk xnk berjuang untuk cinta awk….jgn slh kan takdir wak…kadang-kadang benda tu berlaku krana kita yg memilih…..hanya yg sy mmpu berdoa supya kita di izinkan Allah untuk bersatu..sy mmg xsnggup nk kehilangan awk…..tp kalau itu yg terbaek….sy reda..sy 2gu kputusan awk…..jgn lyn sy mcm nie k awk..awk trus   trang je ngan sy……kalau awk mmg cinta kan sy..awk kna berjuang….awk xblh buat sy mcm nie….jika awk dah btol2 jumpe org yg blh buat awk gmbira…jga la dy baek2 awk…jgn smpai dy prgi bru awk nk menyesal…jgn k…sy xmmpu nk tahan awk untuk mencintai org laen….sy xmmpu awk..jika sy xde di sisi awk..awk jgn lupe persahabatan kita yea wak…yg sy nk awk taw..sy sentiasa mencintai awk…sentiasa mendokan awk bhgia…maaf awk jika cinta sy ni xblh beri kebhagiaan kpd awk….terima kasih awk….terima kasih…..:)

Tuesday, 11 September 2012

contengan ku..:)

assalamualaikum..hai sume...kalau ada yg membca blog yaya ny..time kasih yea.....yaya dh lame nk tulis blog...xsmpat nk tulis sibuk je nan assgsmnt......alhmdullilah..smpai skrng yaya blh lg kuat kn smngt untuk bljr..wpm mcm2 ujian yang menimpa dri ini dn kluarga.....yaya syg koorg sume...yaya bljr ny untuk buat yg terbaek kpd kluarga yaya....sbut sal bljr plk...hamm...mcm mne erk????ok je la..dugaan bljr mcm tu la...kt sni yaya xde sape2....hny ad smngt dri kluarga....untuk truskn perjlan kt sni.....sush hidup kt tmpt org nie....dtng seorg dri..keseorngn...mula2 smpai sni..yaya ingt yaya keseorgn..yaya lupe yg DIA sentiase bersam yaya...sbb itu yaya kna kuat kn smngt nk truskn sume nye......sekian dulu luahan hati yaya,,,t jumpe lg...daaa...

Thursday, 5 July 2012

assalamualiakum....
    dh lame yaya x tulis blog ny.....xde cerita menarit la yaya nk kongsi.....tp semenjak yaya cuti sem nie..mcm2 yg jd.....terlalu bnyk dugaan yg melnda dri yaya dn kluarga....bln lpas nenek yaya meninggl....kesdhn tu xdpt nk crita...pape pm...yaya akn doakn nenek tenang di sna..Al-fatihah,,,,,,,
   selain dari pada tu...ad jgk dugaan yg besar menimpa dri yaya nie,,,,,sdih yg ter amat.....sdih yg xdpt di gmbr kan...cerita nya bermula...
   8taon yg lepas...smasa yaya sekolah rndah.....ad seorg pelajar baru masuk klas yaya...name dia A***....masa sekolah rndah dulu yaya seorg pengawas perpustakaan.....dia skelas nan yaya...mula2 dia msuk kls..yaya rpat sngt dngn dy.....enth xtaw xtaw la kes ape kita org gaduh..sjk dri pd tu..kita org xlh jmpe..law jmpe msti nk gaduh bdk2 kls sume ckp dh mcm anjing dngn kucing......kelakar pm ad masa tu..hahahah...yea....masa tu yaya ngaku yaya ad perasaan suka kt sia...sia pm suka yaya...tp kita org ego..kita org buat2 xtaw....lps je upsr..kita org berpisah slma 3 taon<<< langsung x dengr cerita...dia sekolah laen..yaya sekolah laen....yaya selalu ingt sy..kdang2 yaya rindu sngt dia....msa msuk skolah menengah..yaya slalu ingt saat2 kitaorg gaduh dulu...yaya sentiasa berdoa pd Allah,,supaya pertmukan kitaorg blk....yaya sentiasa berdoa.....slam 3 taon yaya berdoa....xpernah lupe dia.....
   Lepas je PMR....satu hari tu...ad org msg yaya....Ya Allah msa tu yaya terkjut sngt2.....org yg yaya tunggu slama ny msg yaya.....:) mas tu hati xdpt digmbarkan..happy yg xterhingga.....rupe2 nye bkn yaya je yg cri  dan tunggu dia...dia pm same....hapy2...
   kitaorg pn couple.....masa kitaorg couple....kitaorg xpernah gaduh....sikit pm xpernah....sbb kita org saling memahami..kitaorg ke???bkn yaya je ke yg phm dia..tp dia xphm pm yaya...kdng2 yaya terasa ati dgn dia....dia lbih pnting kan hobi dan kwn2 dia...sbb itu la..lma2 ad sedkit pergaduhan antara kami....

kalau nk citer mmg xabis...t yaya akn smbung k...citer nye pnjang sngt...::::::::::::::::::bye...^_^ t tunggu smbungnnye.....

Sunday, 8 April 2012

siape wanita cantik???

1.Melukis kekuatan melalui masalah
2.Tersenyum saat tertekan
3.Tertawa saat hati sedang menangis
4.Tabah di saat terhina
5.Mempersona kerana memaafkan
6.Mengasihi tanpa balasan
7.Bertambah kuat dalam doa & pengharapan Ilahi…

Ya Allah… Walaupun aku tidak cantik dimata manusia, cukuplah sekadar cantik dihadapan-MU

1)MELUKIS KEKUATAN MELALUI MASALAH.

seorang perempuan itu akan terserlah kekuatannya apabila kita melihat bagaimana dia menghadapi masalah yang datang padanya.sama ada dia lemah mahupun semakin tabah dengan dugaan yang datang padanya.insyaAllah bagi yang kuat dia berjaya memanfaatkan ujian Allah padanya untuk meningkatkan kekuatan dirinya.

2)TERSENYUM SAAT TERTEKAN

percaya atau tidak.kalau benar-benar seorang wanita itu mampu melalui masalah yang dihadapi nya kita orang sekeliling dia tidak mampu meneka apakah perasaan dia yang sebenar.kenapa?kerana terlalu dalam untuk kita memahami perasaan dia yang selalu tersenyum tidak kira sama ada dia ada masalah ataupun sebaliknya.alangkah indahnya kalau aku turut sedemikian rupa.

3)TERTAWA SAAT HATI SEDANG MENANGIS

bukan saja-saja dia tertawa saat hatinya terluka dan menangis.dia bersikap sedemikian kerana dia mahu menjadi seorang yang tabah dan tidak mahu menyusahkan orang sekelilingnya.tambahan pula dia yakin akan pertolongan YANG ESA akan datang kepadanya.dan dia tetap tertawa menutup segala gundah dan kelukaan yang ada kerana keyakinannya terhadap bantuan Allah tidak pernah surut.

4)TABAH DI SAAT TERHINA

setiap yang baik itu sentiasa diuji olehNYA dan salah satu daripadanya ialah penghinaan dari manusia.tapi bagi seorang wanita yang cantik pekertinya semua itu bukan lah halangan untuk dia meneruskan hidupnya malah dia akan berusaha untuk menjadi lebih tabah untuk meghadapi hari yang mendatang.ketabahan yang ada dalam diri dia menjadi perisai untuknya menangkis segala hinaan daripada manusia lain yang tidak pernah mengenal erti ketakutan akan azab YANG ESA.

5)MEMPERSONAKAN KERANA MEMAAFKAN

bukan mudah untuk kita memaafkan kesalahan orang lain terhadap diri kita.lebih-lebih lagi apabila melibatkan kesalahan yang melukakan hati hingga hancur musnah sesebuah kehidupan itu.namun bagi seorang wanita yang cantik itu,kemaafan itu sentiasa diberikan kepada yang pernah melukakan malah menyakitkan hatinya.kerana baginya mereka-meraka inilah yang memberi peluang padanya untuk menjadi lebih tabah.subhanallah.

6)MENGASIHI TANPA BALASAN

kasihnya terhadap suami dan keluarganya memang datang dari hatinya yang ikhlas bukanlah kerana mengharapkan sebarang pembalasan.kerana bagi wanita yang cantik seperti ini kasihnya untuk meraka ini bukannya kasih yang dibuat-buat tetapi kasih yang tulus.malah meraka inilah yang membuatkan dia kuat menahan segala tomahan dan ujian dari YANG ESA.dan kasih seorang wanita yang cantik ini amat sukar untuk kita cari dimana-mana melainkan kasih seorang isteri dan ibu yang solehah.

7)BERTAMBAH KUAT DALAM DOA DAN PENGHARAPAN ILLAHI


dia hanya berharap kepada YANG ESA.dan dia juga tidak pernah mengenal erti lelah dalam terus berdoa tidak kira siang dan malam untuk kehidupan orang yang dia sayang.wanita yang cantik tidak mementingkan diri sendiri kerana mereka lebih mementingkan kepentingan orang yang mereka sayang.suami dan keluarga mereka tidak pernah terlepas dari setiap doa-doa yang dipohon kepada YANG ESA.

Saturday, 4 February 2012

PERBEZAAN ANTARA KITE DGN ORG Y KITE CINTA & KITE DGN ORG Y KITE SAYANG ♥

1 - Di hadapan org yang kite CINTA, hati kita akan berdegup kencang. TAPI ,
Di hadapan orang yang kita SUKA , hati kita akan gembira .
...
2 - Di hadapan orang yang kita CINTA , musim sentiasa berbunga-bunga. TAPI ,
Di depan orang yang kita SUKA , musim itu cuma berangin sahaja .

3 - Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita CINTA , kita akan kaku. TAPI
jika kita melihatke dalam mata orang yang kita SUKA , kita akan tersenyum .

4 - Di depan orang yang kita CINTA , kita menjadi malu. TAPI ,
Di depan orang yg kita SUKA , kita akan tunjukkan imej yang sebenar .

5 - Di depan orang yang kita CINTA , lidah kelu untuk berkata-kata. TAPI ,
Di depan orang yang kita SUKA , kita akan bebas berkata apa saja .

6 - Kita tidak akan merenung mata orang yang kita CINTA , TAPI ,
kita akan selalu merenung mata orang yang kita SUKA .

7 - Bila orang yang kita CINTA menangis, kita akn turut jua menangis. TAPI ,
Bila orang yang kita SUKA menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira .

#Perasaan cinta bermula dari kata . Perasaan suka bermula dari telinga . Jadi,
Jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka ,
umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup mata ,
cinta berbuah menjadi airmata ♡

xmghargai seowg pompuan..

assalamualaikum.........
  ehmm...ari ny yaya nk kongsi pndapat....knape kbnykn lelaki ny xpernah mnghrgai pompuan?sbb dyowg fkir pompuan smkin ramai skrng...sbb 2 dyowg sesuka aty je lukakan aty seowg pompuan?ape,dyowg ingt pompuan ny xde prasaan ke?ehmmm...xtaw la nan lelaki skrng...ad lg ke lelaki y bek?ad lagi ke lelaki yg ikhlas?wujud lg ke lelaki macam tu sekarang?law wujud pn lelaki yg same mcm yaya ckp td.satu dlm sejuta kot,,,,pape pm..kepda insan yg bernama lelaki tu..fkr2 kan lah....sekian....

Friday, 3 February 2012

hari mnggu di pantai PD...

 ny la kwn2 baek aq d poli,,,,suha,eylla n emy,,,,dy owg bnyk tong aq.....ptg ny kta owg g pntai,,,utk hlng kan stresss,,huhuhuhuhu...suha n emy yg smngt thp gaban,,huhuhuhuhuuhh......excited nk g pntai,,huhuhuhu,,,,aq happy dpt mmber mcm dyowg..syg koowg...hehehehehehe..terbekkkkkkkkkkkk...




Friday, 27 January 2012

solat di akhir waktu

SOLAT AKHIR WAKTU!!!
Rupa-rupanya ada cerita kalau kita lewatkan sembahyang kita yea ....
Jika berpuasa Amalan kita direct terus padaNya
Tapi Jika bersembahyang Ada posmen pula Untuk hantar amalan kita padaNya
Kisahnya ?..
Setiap kita ada malaikat
Malaikat yang hantar amalan sembahyang kita Pada Ilahi
Untuk sampaikan amalan kita
Ia melalui tol-tol di setiap lapisan langit
Dimana setiap penjaga tol,
Kroni malaikat juga
Jika sembahyang di awal waktu
Tolnya "free"
Sekatan tol tiada
Tiada "jem"
Malaikat terus sampaikan amalan pada Tuhan Untuk dinilaikan
Tapi
Jika sembahyang di akhir waktu
Tol free juga
Tapi sekatannya
MasyaAllah?.
Di langit pertama,
Penjaga tol marahkan posmen kita
Kenapa lewat poskan amalan kita
Merayu-rayu posmen malaikat kita
Minta diberi laluan
Tetapi? penjaga langit pertama
Tidak heran
Dicampakkan amalan lewat sembahyang tadi ke bumi
Maka..
Jatuh berderai?
Dikutip semula oleh Malaikat posmen kita
Satu persatu dikutip
Sambil terus merayu untuk ke lapisan langit ke-dua
Dilangit kedua,
Samalah juga,
Bebelan malaikat kerana lewat hantar amalan
Merayu lagi kawan kita
Tak dipedulinya
Lalu dilemparkan amalan lewat sembahyang kita tadi
Jatuh berderai lagi..
Dikutip satu persatu amalan kita
Dirayu lagi untuk diserahkan amalan kita pada Tuhan
Dilangit ketiga,
La?. Kena basuh lagi malaikat posmen kita
Kenapa lewat hantar amalan tersebut
Tiada kompromi
Terus dibaling amalan kita
Jatuh berderai amalan kita
Tak ade nilai?.
Dan tiada lagi dikutip dan dirayu lagi

Maka..
Tak sampailah amalan kita kepada Allah
Seolah-ol ah kita tak sembahyang juga
Maka?
Bersedialah kita menerima pembalasannya
Tak di dunia di akhirat pula
Hilang duit, Hati risau, Tender ditolak,
Ujian bertimpa-timpa
Ish?.
Tak berbaloikan kita buat amal
Tapi tak sampai
Dahlah tu
Tak de nilai
Kena azab lagi nanti

Ya Allah !!! Ampunkan kami ! Kerana lalai !
Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun Lagi Maha Penyayang
Jadikan hati kami Suka sembahyang di awal waktu
Gawatkan hati kami selagi kami tak segerakan
Biarlah kami gawat di dunia
Agar kami tidak gawat lagi Di hari akhirat kelak.amin..

Thursday, 26 January 2012

xcukup tdow...

assalamualaikum...
 ny ad lg cter yg aq nk kongsi.....24-1-2012..aq brtlak blk ke poli...drpd kul 9.pg smpai kul 10 mlm bru smpai poli...penat gler....dah la pnt dk lam bas tu satu hal,,,ny smpai2 poli aq kna smbug buat agssiment yg xsiap smpai ku 5 pg.....peeerrrrrrrhhhhh...lam idup aq..aq xprnh ase pnt mcm  ny,,ny la owg ckp pngorbanan seowg student....